Algemene Voorwaarden

Artikel 1 Definities

  1. Vitaal na Scheiding (VNS) is een eenmanszaak die zich ten doel stelt psychosociale begeleiding te verlenen aan ouders in en na scheiding.
  2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Cliënt’ verstaan: de natuurlijke persoon die gebruik maakt van de Diensten van VNS en VNS de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in Lid 4. 3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Cliëntrelatie’ verstaan: de rechtsbetrekking tussen VNS en Cliënt, een en ander in meest ruime zin.
  3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door VNS en/of door haar ingeschakelde derden aan Cliënt geleverde diensten en producten, onder andere inhoudende advies en hulp aan Cliënt (en eventueel betrokkenen) rondom scheiding, alsmede alle andere door VNS ten behoeve van Cliënt verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Cliënt worden verricht.
  4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de website www.vitaalnascheiding.nl en de online leeromgeving.

 

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

  1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op de relatie tussen Cliënt en VNS waarbij VNS Diensten aanbiedt.
  2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met VNS overeengekomen.
  3. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Cliënt.

 

Artikel 3 De relatie tussen VNS en Cliënt

  1. Alle aanbiedingen en voorstellen van VNS zijn vrijblijvend, ook indien daarin een aanvaardingstermijn is opgenomen.
  2. Cliënt kan contact opnemen met VNS via het contactformulier op de website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. VNS zal met Cliënt overleggen omtrent zijn/haar verwachtingen en kan daarna een afspraak maken omtrent de kosten voor de Diensten. De relatie tussen Cliënt en VNS komt tot stand op het moment dat Cliënt na het vrijblijvende intakegesprek de tarieven voor de Diensten aanvaardt. De factuur dient betaald te zijn voor aanvang van het traject bij VNS.
  3. Indien Cliënt aantekeningen maakt of reacties geeft op de gemaakte afspraken dan maken zij geen deel uit van de afspraken, tenzij VNS deze schriftelijk bevestigt.

 

Artikel 4 Uitvoering van de relatie tussen VNS en Cliënt

  1. VNS zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk/telefonisch vastgelegde afspraken, uit te voeren.
  2. VNS heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  3. Bij het inschakelen van derden zal VNS de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden met Cliënt overleggen. Indien hierbij kosten worden gemaakt komen deze voor rekening van Cliënt, en zullen door VNS na overleg worden doorbelast aan Cliënt.
  4. Indien Cliënt in een dergelijk ernstige situatie verkeert dat VNS hulp aan derden moet vragen, is VNS gerechtigd om zonder toestemming van Cliënt een daartoe bevoegde instantie in te schakelen.
  5. Cliënt draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan VNS aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de relatie, tijdig aan VNS worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de relatie tussen VNS en Cliënt de benodigde gegevens niet tijdig aan VNS zijn verstrekt, heeft VNS het recht de uitvoering van de afspraken op te schorten.
  6. Cliënt draagt er zorg voor dat VNS haar Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Cliënt haar afspraken hieromtrent niet nakomt, is zij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  7. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient Cliënt VNS hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. VNS dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de afspraken.

 

Artikel 5 Wijziging van de relatie tussen VNS en Cliënt

  1. Indien tijdens de uitvoering van de relatie tussen VNS en Cliënt blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen VNS en Cliënt tijdig, en in onderling overleg tot aanpassing van de afspraken overgaan.
  2. Indien de relatie tussen VNS en Cliënt wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt.
  3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde relatie levert geen wanprestatie van VNS op.
  4. Wijzigingen in de oorspronkelijke relatie tussen VNS en Cliënt zijn pas geldig vanaf het moment dat deze zijn aanvaard door beide partijen.

 

Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Cliëntrelatie

  1. Alle aanbiedingen en voorstellen van VNS zijn vrijblijvend, ook indien daarin een aanvaardingstermijn is opgenomen.
  2. Cliënt kan contact opnemen met VNS via het contactformulier op de website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. VNS zal met Cliënt overleggen omtrent zijn/haar verwachtingen en kan daarna een afspraak maken omtrent de kosten voor de Diensten. De relatie tussen Cliënt en VNS komt tot stand op het moment dat Cliënt na het vrijblijvende intakegesprek de tarieven voor de Diensten aanvaardt. De factuur dient betaald te zijn voor aanvang van het traject bij VNS.
  3. Indien Cliënt aantekeningen maakt of reacties geeft op de gemaakte afspraken dan maken zij geen deel uit van de afspraken, tenzij VNS deze schriftelijk bevestigt.

 

Artikel 7 Annulering

  1. Indien Cliënt een afspraak annuleert worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Er wordt een nieuwe afspraak gepland. Cliënt dient wel altijd op tijd aan te geven indien zij is verhinderd. Gesprekken dienen meer dan 48uur van tevoren te worden afgezegd om het recht hierop te behouden.

 

Artikel 8 Kosten, honorering en betaling

  1. Alle genoemde bedragen in de gemaakte afspraken zijn in euro’s en exclusief BTW, tenzij anders vermeld. Tevens is VNS gerechtigd reiskosten in rekening te brengen.
  2. VNS heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
  3. Betaling dient te geschieden middels bankoverschrijving, binnen 14 dagen na facturatie in de valuta die is gefactureerd, tenzij een andere termijn is overeengekomen.
  4. Cliënt heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan VNS mede te delen.
  5. VNS is te allen tijde gerechtigd om de tarieven aan te passen. Deze aangepaste tarieven zullen dan van toepassing zijn bij start van een (vervolg)traject. Aanpassing van de tarieven dient door VNS altijd aan Cliënt te worden meegedeeld.
  6. Indien Cliënt na drie herinneringen in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is Cliënt van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. Cliënt is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Cliënt in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  7. Indien VNS besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Cliënt, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.6 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

 

Artikel 9 Aansprakelijkheid

  1. Cliënt is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de relatie tussen VNS en Cliënt.
  2. VNS is niet aansprakelijk voor schade op basis van onjuist advies indien Cliënt onjuiste, niet- representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
  3. Cliënt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die zij maakt naar aanleiding van de Diensten of producten van VNS.
  4. VNS is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan haar verplichtingen, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 10.
  5. Cliënt vrijwaart VNS voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die verband houden met de Diensten.
  6. Indien VNS aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door Cliënt is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van VNS met betrekking tot haar Diensten.
  7. De aansprakelijkheid van VNS is beperkt tot het door Client betaalde bedrag voor de Diensten van VNS.
  8. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van VNS.
  9. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

 

Artikel 10 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van VNS, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de relatie tussen VNS en Cliënt niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van Roos Guldenaar zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van VNS of van derden, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
  3. In geval van overmacht wordt nakoming van de afspraken opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
  4. Indien de overmacht langer dan drie maanden aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Cliëntrelatie zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal VNS overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen naar rato, met daarop in mindering gebracht alle kosten die VNS heeft gemaakt met betrekking tot de afspraken.

 

Artikel 11 Producten webshop en Online Programma

  1. VNS verkoopt naast haar diensten ook fysieke producten in de online webshop.
  2. Je hebt als consument het recht om binnen een termijn van veertien dagen – zonder opgave van reden – de overeenkomst te herroepen. Deze termijn verstrijkt veertien dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, het product in bezit hebt gekregen. Indien je als consument de overeenkomst wil ontbinden, kan je een ondubbelzinnige verklaring sturen naar roos@vitaalnascheiding.nl.
  3. De retourkosten van het product zijn voor eigen rekening. Indien de producten in originele staat – dat wil zeggen onbeschadigd en onbeschreven – zijn ontvangen door VNS worden de kosten van het geretourneerde product teruggestort op de rekening waarmee is betaald. De eventueel betaalde verzendkosten worden niet teruggestort.
  4. Als plaats van levering gebruikt VNS het adres dat jij hebt opgegeven tijdens het online bestelproces.
  5. Nadat jouw bestelling door VNS is verwerkt, zal de bestelling binnen een termijn van een week worden verzonden. Indien dit niet niet lukt, zal VNS contact met jou opnemen hierover.
  6. Producten worden geleverd via brievenbuspost of met de pakketservice van Post.nl.
  7. Betaling van het Online Programma geschiedt direct via de website. Je ontvangt een factuur en orderbevestiging via e-mail, met daarin een gebruikersnaam en een wachtwoord die je toegang geven tot het Online Programma. Je hebt na aanschaf 12 maanden toegang tot het Online Programma.
  8. Het Online Programma is strikt persoonlijk en toegangscode mogen niet gedeeld worden met derden.
  9. Gezien de aard van het Online Programma kan er geen gebruik worden gemaakt van herroepingsrecht.
  10. Ter verbetering van het Online Programma is VNS gerechtigd om de inhoud tussentijds te wijzigen of aan te passen. Een wijziging of aanvulling geeft jou geen recht op restitutie of een schadevergoeding, tenzij het een heel ingrijpende wijziging betreft. VNS kan er ook voor kiezen om het Online Programma tijdelijk buiten gebruik te stellen indien dit redelijkerwijs noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor het plegen van onderhoud aan de online leeromgeving.

 

Artikel 12 Vertrouwelijkheid van gegevens

  1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. VNS kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de afspraken.
  2. Het privacy statement van VNS is te vinden op de website van VNS.

 

Artikel 13 Identiteit van Vitaal na Scheiding

  1. VNS is bij de KvK geregistreerd onder nummer 85589748 en draagt btw identificatienummer NL004117777B94. VNS is gevestigd aan Van Diemenstraat 202 2518 VH Den Haag. Dit is tevens het postadres.
  2. VNS is per e-mail te bereiken via roos@vitaalnascheiding.nl of middels de website www.vitaalnascheiding.nl en telefonisch op +(31) 6 21184682.

 

Artikel 14 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op de rechtsverhouding tussen VNS en haar Cliënten is Nederlands Recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die tussen VNS en Cliënt mochten ontstaan worden beslecht door een bevoegde Rechter.

 

Den Haag, 1 september 2024

Ontvang de gratis Pijlermeting

Meet waar jij staat in je proces na je scheiding met deze gratis Pijlermeting.

Ik schrijf me hierbij automatisch in voor de mailinglijst, waarvoor ik mij altijd weer kan afmelden.